Strategiczna współpraca firmy G7 z Toyotą ma na celu zwiększenie do 30% udziału bateryjnych aut elektrycznych we flocie taksówek. W ramach umowy Toyota dostarczy do 2030 roku łącznie 2 500 aut elektrycznych, zaczynając od 500 egzemplarzy modelu bZ4X do 2025 roku.
Komputerowy rozkład mocy
Średniej wielkości SUV bZ4X, to pierwszy globalny model marki z bateryjnym napędem elektrycznym. Auto jest dostępne z napędem na przednią oś lub w wersji z napędem na wszystkie koła.
Wersja FWD ma montowany z przodu elektryczny silnik o mocy 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. bZ4X AWD o mocy 218 KM jest napędzany dwoma 109-konnymi silnikami elektrycznymi przy przedniej oraz tylnej osi i dysponuje 336 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 sek., a komputer steruje pracą obu silników, by ograniczyć zużycie energii i dopasować rozkład mocy między osiami do warunków na drodze.
Toyota bZ4X wyposażona została w baterię 71,4 kWh brutto (64 kWh netto), którą można naładować do 80% pojemności w około 30 minut. Samochód w cyklu mieszanym WLTP może uzyskać zasięg do 516 km. Bateria trakcyjna została objęta gwarancją fabryczną na 8 lat lub na 160 000 kilometrów przebiegu.
Lider ekologicznych taksówek
Toyota od 15 lat wspiera firmę G7 w przechodzeniu na zelektryfikowane układy napędowe. Już dziś większość aut należących do tego przewoźnika to hybrydowe Toyoty i Lexusy. Obecnie firma posiada największą flotę hybrydowych i elektrycznych taksówek w Europie, które stanowią 70% wszystkich aut dostępnych w jej usłudze.