Doświadczenie Alpine
Przywrócenie do życia legendarne Renault 5 Turbo umożliwiło Renault wsparcie marki Alpine i jej specjalistyczna wiedza w zakresie konstruowania sportowych i ekskluzywnych samochodów elektrycznych. Auto osadzono na platformie skonstruowanej specjalnie na potrzeby tego modelu i wyposażono w innowacyjne silniki w piastach kół dostarczające moc do 540 KM.
Dzięki układowi elektrycznemu o napięciu roboczym 800 V oferuje również doskonałe parametry ładowania. Ładowanie prądem stałym z mocą 350 kW umożliwia uzupełnienie energii w akumulatorze od 15 do 80% jego pojemności 15 minut.
Więcej niż „restomod”
Renault model 5 Turbo 3E to odrodzona wersja modeli Renault 5 Turbo i Turbo 2 z lat 80. Jak podkreśla producent Renault 5 Turbo 3E to coś więcej niż „restomod” kultowego modelu. Unowocześniony i zelektryfikowany model jest prekursorem nowej kategorii pojazdów – „mini supersamochodów”. Podobnie jak jego starsi bracia dysponuje imponującymi parametrami technicznymi (moc 540 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km w mniej niż 3,5 sekundy, konstrukcja nadwozia z włókna węglowego), a jednocześnie może być personalizowany zgodnie z życzeniami klienta. Ponadto stosunek długości nadwozia do jego szerokości jest minimalny i wynosi 2,01, dzięki czemu model zachowuje kompaktowe rozmiary „hot hatcha”, choć osiągami dorównuje supersamochodom.
Renault 5 Turbo 3E, zbudowany na platformie stworzonej specjalnie na potrzeby tego modelu i przystosowanej do jego ambicji i osiągów, jest uzupełnieniem gamy obejmującej miejskie Renault 5 E Tech electric i sportowo miejski model Alpine A290.

– Wprowadzenie do oferty Renault 5 Turbo 3E i stworzenie nowej kategorii »mini supersamochodów« jest kolejnym dowodem pasji, odwagi i innowacyjności – cech, którymi zawsze odznaczała się Grupa Renault. Ten żywiołowy i energiczny model gwarantuje najlepsze osiągi i intensywne doznania przy całkowitej długości wynoszącej zaledwie 4 metry, co jest rzeczą dotąd niespotykaną na rynku. Za sprawą Renault 5 Turbo 3E marka Renault sprawia, że samochody elektryczne stają się jeszcze bardziej pożądane i jest w stanie zaspokoić jeszcze szerszy zakres potrzeb oraz gustów konsumentów – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.
Pokaz siły Alpine
– Renault 5 Turbo 3E to model o największej mocy i najwyższych osiągach spośród wszystkich samochodów marki przystosowanych do poruszania się po drogach publicznych. To również doskonała okazja dla Alpine, aby zademonstrować swoją specjalistyczną wiedzę w zakresie inżynierii, układów i parametryzacji sportowego auta elektrycznego pod kątem osiągów i wrażeń z jazdy. Renault 5 Turbo 3E to także źródło innowacji, takich jak silniki w piastach kół, które są przejawem naszego dążenia do doskonałości i innowacyjności na rzecz naszych przyszłych modeli elektrycznych – dodał Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine i dyrektor ds. technologii Grupy Renault.

400 km zasięgu
Całkowita masa Renault 5 Turbo 3E łącznie z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 70 kWh wynosi zaledwie około 1450 kilogramów. Przy napędzie o mocy 540 KM (dwa silniki po 200 kW) oznacza to wyjątkowy stosunek masy do mocy wynoszący 2,7 kg/KM, porównywalny z legendarnymi supersamochodami. Jednocześnie Renault 5 Turbo 3E przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy i oferuje zasięg powyżej 400 kilometrów poza miastem (w cyklu mieszanym WLTP, dane w trakcie homologacji). Pełne naładowanie akumulatora prądem przemiennym przy pomocy ładowarki pokładowej o mocy 11 kW zajmuje około ośmiu godzin.
Szybkie okrążenia z szybkim ładowaniem
Na torze Renault 5 Turbo 3E jest w stanie wykonać kilka szybkich okrążeń z prędkością do 270 km/h, a następnie doładować swój akumulator w krótkim czasie dzięki układowi elektrycznemu o napięciu 800 V i mocy ładowania prądem stałym wynoszącej 350 kW. Ładowanie od 15 do 80% pojemności akumulatora zajmuje zaledwie 15 minut. Przy wyprzedzaniu przyda się przycisk na kierownicy uruchamiający doładowanie mocy. Inny przycisk umożliwia wybór jednego z czterech poziomów hamowania rekuperacyjnego. Z kolei w ustawieniach MULTI SENSE dostępne są cztery tryby jazdy: Regular, Snow, Sport oraz tryb Race (wyścig) z funkcją „drift assist”.

Ekrany systemu openR link o przekątnej 10,1 i 10,25 cala znajdujące się na wprost kierowcy wyświetlają wszystkie informacje dotyczące jazdy, nawigacji i multimediów poprzez interfejs, który nawiązuje do zespołu zegarów i wskaźników oryginalnych modeli Renault 5 Turbo i Turbo 2, a jednocześnie jest nowoczesny i wyposażony w liczne funkcje łączności.
Dane techniczne
Wymiary i masa
- Długość: 4,08 m
- Szerokość: 2,03 m
- Wysokość: 1,38 m
- Rozstaw osi: 2,57 m
- Prześwit: 118 mm
- Masa: 1450 kg
Platforma
- Platforma elektryczna skonstruowana specjalnie do tego modelu
- Układ elektryczny o napięciu roboczym 800 V
Silniki i akumulator trakcyjny
- Silniki elektryczne w piastach tylnych kół o mocy 2 × 200 kW (540 KM/4800 Nm)
- Akumulator trakcyjny litowo-jonowy o pojemności 70 kWh
- Zasięg w cyklu WLTP >400 km
- Ładowarka dwukierunkowa AC 11 kW (czas ładowania AC 0–100%: 8 godzin)
- Ładowarka DC 350 kW (czas ładowania DC 15–80%: 15 minut)
Osiągi
- Przyspieszenie 0–100 km/h: <3,5 s
- Prędkość maksymalna: 270 km/h (na torze)