Home Pojazdy Osobowe Volvo 5 gwiazdek dla elektrycznego EX30 w testach Euro NCAP

Volvo

5 gwiazdek dla elektrycznego EX30 w testach Euro NCAP

Volvo

5 gwiazdek dla elektrycznego EX30 w testach Euro NCAP

EX30 jest wyposażony w zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa aktywnego, które mają pomóc w uniknięciu i złagodzeniu skutków kolizji lub zagrożeń
Fot. Volvo
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

EX30, najmniejszy SUV uzyskał maksymalną ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Najdroższa wersja auta z silnikiem o mocy 428 KM, kosztuje dziś niemal 240 tys. zł brutto.

Zawsze projektujemy nasze samochody tak, aby były bezpieczne w rzeczywistych warunkach, a nie tylko po to, by osiągać doskonałe wyniki w testach. Ten rezultat podkreśla silne atuty EX30 w zakresie bezpieczeństwa. Wraz z EX30 podnieśliśmy poziom naszego miejskiego bezpieczeństwa, tworząc małego SUV-a, który dba zarówno o kierowcę, jak również o innych uczestników ruchu na zatłoczonych ulicach miast – powiedziała Åsa Haglund, szefowa Centrum Bezpieczeństwa Volvo.

50 lat doświadczenia

Systemy bezpieczeństwa zostały opracowane w oparciu o wiedzę zdobytą w ciągu ponad 50 lat badań nad wypadkami w rzeczywistych warunkach i są zaprojektowane tak, aby chronić kierowcę i pasażerów w razie kolizji – podkreśla producent, którego właścicielem jest chiński koncern Geely.

Model jest wyposażony w zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa aktywnego, które mają pomóc w uniknięciu i złagodzeniu skutków kolizji lub zagrożeń. System monitorowania kierowcy jest oferowany jako standard i dba o kierowcę, gdy nie jest w najlepszej formie.

EX30. Fot. Volvo

W mieście, automatyczne hamowanie na skrzyżowaniach w EX30 ma zapobiegać bądź łagodzić skutki wypadków na skrzyżowaniach. Jeśli inny samochód niespodziewanie przetnie drogę, funkcja automatycznego hamowania awaryjnego ma na celu zatrzymanie samochodu.

EX30 posiada również system ostrzegania o otwieraniu drzwi. Po aktywacji może ostrzegać kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych, gdy ten ma zamiar otworzyć drzwi przed, na przykład, przejeżdżającym rowerzystą. Tak zwane wypadki związane z otwarciem drzwi (dooring) są przyczyną znacznej liczby wypadków rowerowych, a po włączeniu system ostrzegania o otwieraniu drzwi może pomóc w zmniejszeniu liczby takich incydentów.

Ceny

Za najtańszą odmianę, czyli EX30 Single Motor w wersji Core, trzeba zapłacić niemal 170 tys. zł brutto. Co w zamian? Moc 272 KM, pojemność akumulatora netto 49 kWh. Maksymalna moc ładowania DC wynosi 134 kW. Na przeciwległym biegunie jest EX30 Twin Motor Performance. W wersji Ultra auto kosztuje niemal 240 tys. zł brutto. Dwa silniki generują moc 428 KM, pojemność akumulatora wynosi 64 kWh netto. Na pełnym ładowaniu auto ma pokonać (przynajmniej w teorii) 460 km. Maksymalną moc ładowania prądem stałym zwiększono w tek odmianie do 153 kW.

PM

Źródło: Volvo,EPL
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory