– Zawsze projektujemy nasze samochody tak, aby były bezpieczne w rzeczywistych warunkach, a nie tylko po to, by osiągać doskonałe wyniki w testach. Ten rezultat podkreśla silne atuty EX30 w zakresie bezpieczeństwa. Wraz z EX30 podnieśliśmy poziom naszego miejskiego bezpieczeństwa, tworząc małego SUV-a, który dba zarówno o kierowcę, jak również o innych uczestników ruchu na zatłoczonych ulicach miast – powiedziała Åsa Haglund, szefowa Centrum Bezpieczeństwa Volvo.
50 lat doświadczenia
Systemy bezpieczeństwa zostały opracowane w oparciu o wiedzę zdobytą w ciągu ponad 50 lat badań nad wypadkami w rzeczywistych warunkach i są zaprojektowane tak, aby chronić kierowcę i pasażerów w razie kolizji – podkreśla producent, którego właścicielem jest chiński koncern Geely.
Model jest wyposażony w zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa aktywnego, które mają pomóc w uniknięciu i złagodzeniu skutków kolizji lub zagrożeń. System monitorowania kierowcy jest oferowany jako standard i dba o kierowcę, gdy nie jest w najlepszej formie.
W mieście, automatyczne hamowanie na skrzyżowaniach w EX30 ma zapobiegać bądź łagodzić skutki wypadków na skrzyżowaniach. Jeśli inny samochód niespodziewanie przetnie drogę, funkcja automatycznego hamowania awaryjnego ma na celu zatrzymanie samochodu.
EX30 posiada również system ostrzegania o otwieraniu drzwi. Po aktywacji może ostrzegać kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych, gdy ten ma zamiar otworzyć drzwi przed, na przykład, przejeżdżającym rowerzystą. Tak zwane wypadki związane z otwarciem drzwi (dooring) są przyczyną znacznej liczby wypadków rowerowych, a po włączeniu system ostrzegania o otwieraniu drzwi może pomóc w zmniejszeniu liczby takich incydentów.
Ceny
Za najtańszą odmianę, czyli EX30 Single Motor w wersji Core, trzeba zapłacić niemal 170 tys. zł brutto. Co w zamian? Moc 272 KM, pojemność akumulatora netto 49 kWh. Maksymalna moc ładowania DC wynosi 134 kW. Na przeciwległym biegunie jest EX30 Twin Motor Performance. W wersji Ultra auto kosztuje niemal 240 tys. zł brutto. Dwa silniki generują moc 428 KM, pojemność akumulatora wynosi 64 kWh netto. Na pełnym ładowaniu auto ma pokonać (przynajmniej w teorii) 460 km. Maksymalną moc ładowania prądem stałym zwiększono w tek odmianie do 153 kW.
PM