W zaprezentowanej niedawno strategii rozwoju Anwim sporo miejsca poświęcił dynamicznemu rozwojowi stacji ładowania w ramach sieci MOYA.
Aktywny udział w transformacji
-Zamierzamy brać aktywny udział w transformacji energetycznej kraju. Chcemy stać się jednym z liderów zmian, dlatego osią rozwoju całej grupy kapitałowej będzie w najbliższych latach zielona strategia. Jej zrealizowanie będzie możliwe przy technologicznym wsparciu Elocity – powiedział Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim.
Do 2030 r. w ramach realizacji strategii Anwim powstanie własna sieć punktów ładowania, zarówno na stacjach MOYA jak i poza nimi. Według deklaracji w perspektywie 5-7 lat firma chce przeznaczyć na inwestycje ponad 1,5 mld zł, w tym do 1 mld zł na realizację zielonej strategii, której jednym z kluczowych elementów jest budowa właśnie infrastruktury ładowania.
–Łącznie planujemy mieć ponad 4 tys. własnych punktów ładowania do końca 2030 r. oraz zamierzamy rozszerzać sieć poprzez współpracę z innymi operatorami w ramach roamingu. Jeszcze w tym roku klienci MOYA mają mieć dostęp do około 1 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych
w całym kraju – zapewnił Andrzej Kisała, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży flotowej w Anwim.
Technologia i zarządzanie od Elocity
Elocity odpowiadać będzie za dostarczenie technologii do zarządzania infrastrukturą sieci, którą to firmę Anwim wybrał na partnera swojego projektu. Wszystkie stacje ładowania widoczne będą zarówno w aplikacjach MOYA firma i Super MOYA, jak i w aplikacji Elocity. Umożliwi to kierowcom ładowanie auta za pośrednictwem jednego narzędzia, bez konieczności instalowania dodatkowej aplikacji.
–Nasza współpraca z Anwim pozwoli na zaprezentowanie pełni możliwości związanych z wykorzystaniem technologii, której twórcą i właścicielem jest Elocity – powiedział Michał Baranowski, CEO Elocity. – Jako partner technologiczny dostarczamy rozwiązanie, które umożliwia rozszerzenie funkcjonalności dotychczasowych rozwiązań flotowych MOYA, w tym aplikacji mobilnych dla kierowców, o narzędzia dla użytkowników samochodów elektrycznych – dodał.
Dzięki integracji kierowcy i klienci MOYA będą mieć dostęp do kompletu funkcjonalności z zakresu elektromobilności w ramach obecnie posiadanych narzędzi tj. aplikacji MOYA firma i Super MOYA.