Współpraca z franczyzobiorcami to kolejny model biznesowy, w jakim rozwijane są inwestycje Powerdot w Polsce obok ogłoszonych wcześniej partnerstw z siecią Biedronka, miastem Gorzów Wielkopolski czy licznymi parkami handlowymi usytuowanymi w różnych częściach kraju.
– Współpraca z franczyzobiorcami to ważny element naszej strategii biznesowej, realizowanej nie tylko na krajowym rynku, ale też w innych państwach europejskich. Dzięki tego typu partnerstwom uruchomiliśmy już w Polsce ponad 20 punktów ładowania, a do końca bieżącego roku ich liczba wzrośnie trzykrotnie – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Znane marki
W gronie partnerów, z którymi Powerdot zrealizował już inwestycje są franczyzobiorcy takich marek, jak: Intermarche, E. Leclerc, Auchan oraz SPAR. Dzięki tej współpracy powstały stacje ładowania przy supermarketach w Lublinie, Swarzędzu, Wieliczce, Gorzowie Wielkopolskim, Grudziądzu czy Ostrzeszowie.
W Europie przykładem rynku, na którym Powerdot uruchomił i nadal buduje wyjątkowo dużą liczbę stacji ładowania w partnerstwie z franczyzobiorcami, jest Francja. Łączna liczba działających i tworzonych w tym modelu punktów ładowania zbliża się tam do 1 000, a partnerami Powerdot na francuskim rynku są franczyzobiorcy reprezentujący takie marki, jak: KFC, Mr. Bricolage, Q8 Gas Station, Bricomarche, a także marki, z którymi poprzez franczyzobiorców Powerdot współpracuje już w Polsce (Intermarche, E. Leclerc, SPAR). Innym krajem, w których Powerdot na dużą skalę współpracuje z franczyzobiorcami jest Portugalia.
– Partnerstwa z franczyzobiorcami mają tę zaletę, że wszelkie ustalenia prowadzi się z właścicielem jednego lub kilku obiektów. Procedury są uproszczone, decyzje zapadają szybko, nie ma rozbudowanych struktur zarządczych. Pojedyncze partnerstwa dotyczą wprawdzie kilku lub maksymalnie kilkunastu punktów ładowania, jednak ich znacząca suma sprawia, że są ważnym elementem całej infrastruktury należącej do Powerdot w Unii Europejskiej – zauważa Grigoriy Grigoriev.
Brak kosztów
Franczyzobiorca zawierająć porozumienie z PowerDot może wejść w segment elektromobilności nie wydając na to ani grosza. Operator pokrywa bowiem wszelkie koszty związane z inwestycją, a po wybudowaniu stacji, pełni funkcję jej operatora. Franczyzobiorca może natomiast nie tylko wypełnić formalny obowiązek udostępnienia miejsc do ładowania aut elektrycznych, ale też zaoferować klientom nowoczesną usługę. Budowa stacji ładowania może być też dla niego formą komercjalizacji przestrzeni parkingowej.
Stacje benzynowe z ładowarkami Powerdot
Nowością w 2024 roku będą pierwsze punkty ładowania Powerdot, jakie powstaną na „partnerskich” stacjach benzynowych. W pierwszym kwartale planowane jest uruchomienie tego typu infrastruktury m.in. w Słubicach i w Puławach.