Całkowita transformacja floty
Dzięki wprowadzeniu tych pojazdów flota elektryczna po raz pierwszy nie będzie już ograniczać się wyłącznie do historycznego centrum Rzymu, lecz dotrze także na jego przedmieścia. Tym samym rozpoczyna się etap realizacji zadeklarowanego przez włoskiego przewoźnika celu, jakim jest całkowita transformacja lokalnego transportu publicznego na przedmieściach na pojazdy elektryczne.
Po pierwszej dostawie firma otrzyma do końca roku kolejnych 30 autobusów, a dostawy pozostałych 70 autobusów eCitaro mają zakończyć się do połowy 2026 roku. Ze 110 Mercedesów eCitaro, 65 wyposażonych będzie w baterie NMC3, a 45 w baterie NMC4,
280 km bez ładowania
– Nasze akumulatory NMC3 umożliwiają uzyskanie zasięgu do 280 kilometrów bez konieczności ładowania, a systemy bezpieczeństwa pomagają odciążyć kierowcę w jego pracy, a układ kontroli przechyłów bocznych i system automatycznej kontroli podwozia zapewniają wysoki poziom komfortu pasażerów – powiedział Stefano Giordani, dyrektor generalny i prezes zarządu Daimler Buses Italia.
Ułatwienia dla niepełnosprawnych
Pojazdy o długości przekraczającej nieco 12 m są wyposażone w troje drzwi i mogą przewozić do 73 pasażerów plus kierowcę. Oferują 26 miejsc siedzących i 47 miejsc stojących. Komfort na pokładzie zapewniają przestronne wnętrze i fotele Mercedes-Benz City Star Eco. Pasażerowie o ograniczonej sprawności ruchowej mogą ponadto skorzystać z ręcznie składanej rampy ułatwiającej wejście na pokład, a także ze specjalnej strefy dla wózków inwalidzkich.
PM