Kultowy „kombiak” niemieckiego producenta w nowej odmianie posadowiony jest na platformy MQB evo, dzięki czemu auto może być wyposażone w różne rodzaje napędu m.in. hybrydowego typu plug-in (eHybrid).
Zasięg wersji PHEV z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego w zależności od wyposażenia został zwiększony do 100 kilometrów. Ponadto ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a po raz pierwszy będzie możliwe ładowanie prądem stałym.
– W nowym Passacie położyliśmy nacisk na wysoki komfort podróżowania. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki wydłużeniu rozstawu osi i nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu z dwuzaworowymi amortyzatorami. Nowy system infotainment jest niezwykle intuicyjny w obsłudze, a wentylowane fotele z funkcją masażu dopełniają obrazu standardu premium we wnętrzu – podkreślił Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój.